resolver

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Nie, 31 Sie 2003, 13:40:38 CEST

On Sat, Aug 30, 2003 at 21:56:55 +0200, Tomasz Grobelny wrote:
> No i okazało się że nie wszystkie serwery z /etc/resolv.conf są sprawdzane.
[...]
A ja mam inna zagwozdke: mei.hq.cyberdeck.pl to moja domowa maszyna.
Domena cyberdeck.pl istnieje, ale hq.cyberdeck.pl juz nie, zatem
publicznie nie jest znany host mei (mam go u siebie w /etc/hosts).
Pliki wygladaja nastepujaco:

/etc/hosts:
-----------
127.0.0.1       localhost localhost.localdomain

# inet6-apps adds these special IPv6 addresses
::1             ipv6-localhost ipv6-loopback

fe00::0         ipv6-localnet

ff00::0         ipv6-mcastprefix
ff02::1         ipv6-allnodes
ff02::2         ipv6-allrouters
ff02::3         ipv6-allhosts

192.168.0.3     mei mei.hq.cyberdeck.pl intranet.centuria.pl

/etc/nsswitch.conf:
-------------------
passwd:         db files
group:          db files
shadow:         db files

hosts:          files dns
networks:       files dns

protocols:      db files
services:       db files
ethers:         db files
rpc:            db files

netgroup:       db files

/etc/host.conf:
---------------
order hosts,bind
multi on

I teraz, kiedy jestem podlaczony do internetu (modem) i pinguje adres
mei.hq.cyberdeck.pl z lokalnej maszyny, to odpowiada ona na
192.168.0.3, ale kiedy uruchamiam np. mutta lub slrn (na lokalnej mam
leafnode), to odpytywane sa najpierw DNSy Tepsy. Jest to wkurzajace
dlatego, ze zanim odpyta wszystkie, to troche czasu uplywa. O co tu
chodzi? Dlaczego nie odpytuje najpierw /etc/hosts? Dlaczego prawidlowo
dziala tylko ping (dlugo startuja tez Xy, links, lynx, ...)?

Pozdrawiam
Beorn

Daniel `Beorn' Mróz      <beorn w alpha.pl>       http://127.0.0.1/beorn
GCS/E d-(pu) s-:- a--@ C++++ UL++++$ P+++ L+++ E--- X W+>++ N+++ o? K-
w---  O M- V- PS PE- !Y PGP+ t- 5- R tv-- b+ DI++ D+++ G++ e h! r++ y?