resolver

Radoslaw Zielinski radek w karnet.pl
Nie, 31 Sie 2003, 19:07:31 CEST

Daniel Mróz <beorn w alpha.pl> [31-08-2003 13:40]:
> [...]
> A ja mam inna zagwozdke: mei.hq.cyberdeck.pl to moja domowa maszyna.
> Domena cyberdeck.pl istnieje, ale hq.cyberdeck.pl juz nie, zatem
> publicznie nie jest znany host mei (mam go u siebie w /etc/hosts).
[...]
> I teraz, kiedy jestem podlaczony do internetu (modem) i pinguje adres
> mei.hq.cyberdeck.pl z lokalnej maszyny, to odpowiada ona na
> 192.168.0.3, ale kiedy uruchamiam np. mutta lub slrn (na lokalnej mam
> leafnode), to odpytywane sa najpierw DNSy Tepsy. Jest to wkurzajace
> dlatego, ze zanim odpyta wszystkie, to troche czasu uplywa. O co tu
> chodzi? Dlaczego nie odpytuje najpierw /etc/hosts? Dlaczego prawidlowo
> dziala tylko ping (dlugo startuja tez Xy, links, lynx, ...)?

NFS i (IIRC) Samba też.  Problem znany (jakiś babol w glibc), obejście:
instalacja jakiegoś lokalnego serwera DNS.

Ja używam dnsmasq; konfiguruje się przez /etc/hosts, /etc/resolv.conf
i /etc/sysconfig/dnsmasq -- czyli prawie wcale.

--
Radosław Zieliński <radek w karnet.pl>
[ GPG key: http://radek.karnet.pl/ ]