Kompilacja rozproszona

Adam Skowronski tytus w oldfield.org.pl
Czw, 15 Maj 2003, 14:08:18 CEST

Zbyniu Krzystolik wrote:
> Mniej wiecej Thu, May 15, 2003 at 11:46:21AM +0200, zainteresowany Adam Skowronski rzekl:

> A czemu po prostu nie puścisz kompilacji na tym mocniejszym sprzęcie?

Sam tego chciałeś. Teraz się rozpiszę.
Używam Linuksa dlatego, że mi sprawia dużą przyjemność grzebanie w nim i
patrzenie jak działa i możliwość (w dużej mierze potencjalna) jak działa.
Kompilacja rozproszona nie jest mi niezbędnie potrzebna. Przeczekam te
kilkanaście, czy kilkadziesiąt minut kompilacji kernela i przeżyje. Ale
dlaczego nie robić tak, jak można? Albo - dlaczego nie napisać, jak nie
można?

A na serio - wolniejszy jest desktop. I o wiele wygodniej mi pisać
programy na desktopie, korzystając z porządnego monitora i klawiatury, i
uruchamiać je na desktopie, a laptopem posługiwać się tylko jako rezerwą
mocy obliczeniowej.
Poza tym - jeden jest i586 drugi i686. Więc musiałbym pewnie grzebać w
Makefile'ach żeby kompilować na inną architekturę, albo przeczytać
jakieś many albo HOWTO, a tak - wystarczył post na listę i bez manów da
radę ;-))))
Po trzecie - stwierdziłem, że jeśli czegoś takiego nie ma, to jest to na
tyle ciekawy problem, że warto się tym zająć? W tej chwili już mi ta
ochota niestety odeszła, bo wiem, że jest już gotowe rozwiązanie.

I dodatkowo - ja będę odczuwał jakąś perwersjyjną przyjemność jeśli oba
komputery będą robić wspólnie coś więcej niż tylko relacje klient-serwer
i Seti w home. Nawet jeśli będzie to nieefektywne. Może kiedyś jeszcze się
to przyda?

Adam Skowroński
--
Recepta na szczescie: Algorytmy swoja zlozonoscia i skutecznoscia w
dzialaniach naprawczych sa najbardziej uniwersalnymi metodami wykrywania