UPS i rc-scripts

Śro, 3 Wrz 2003, 22:22:46 CEST

On Wednesday 03 of September 2003 22:18, grzes wrote:

> Masz rację. Nie pomyślałem o czymś takim...
> Ale teraz problemem jest kolejność wyłączania ups-ów.
> Przy takiej sytuacji jak u ciebie:
> 1-y ups komputer
> 2-gi ups szafa+cała reszta
> Tylko ty będziesz wiedział jaka ma być kolejność wyłączania ups-ów.
> Bo jak wyłączysz najpierw ten od komputera to raczej tego drugiego już
> nie. Więc trzeba założyć, że ręcznie trzeba to ustalić.
> /etc/sysconfig/ups może być dodawany przez każde oprogramowanie od
> ups-ów taki sam...
Właściwie to wystarczy, że będą np. /etc/sysconfig/ups-nut,
/etc/sysconfig/ups-innysoft, /etc/sysconfig/ups-blabla każdy nalerzący do
własciwego pakietu. Natomiast w skrypcie startowym będzie

[ -f /etc/sysconfig/ups-jakistam ] && . /etc/sysconfig/ups-jakistam
[ -f /etc/sysconfig/ups ] && . /etc/sysconfig/ups

/etc/sysconfig/ups nie bedzie nalezal do zadnego pakietu ale bedzie tam mozna
wpisac np.
UPS_POWEROFF=costam
a w rc.shutdown

if [ -n "$UPS_POWEROFF" -a -x /sbin/poweroff-ups-$UPS_POWEROFF ]; then
	jakasmienna=/sbin/poweroff-ups-$UPS_POWEROFF
else
	jakaszmienna=/sbin/poweroff-blabla
fi

potem odpalenie skryptu z jakiaszmienna

Chyba dobre rozwiązanie :) Jak nie będzie sprzeciwów to zaimplementuje.

> Bo docelowo może byc tak że jest jeden komputer inwigilujący więcej
> ups-ów którego inne komputery odpytują o stan ich ups-a...
Dokładnie. nut na to pozwala.

--
Arkadiusz Miśkiewicz    CS at FoE, Wroclaw University of Technology
arekm.pld-linux.org AM2-6BONE, 1024/3DB19BBD, arekm(at)ircnet, PLD/Linux