ALC 650 i ALSA

Falkon falkon5 w go2.pl
Nie, 7 Wrz 2003, 15:47:25 CEST

Witam!!!
Mam płytę Abit KD7 (VT8235) z zintegrowaną kartą dźwiękową.
Zainstalowałem do tego Alsę 0.9.6 i po spędzeniu pewnego czasu udało mi się uruchomić dźwięk, lecz tylko na przednich głośnikach(tylne i subwoofer milczą). Nie mam już najmniejszego pojęcia co dalej.
Ma ktoś może pomysł jak je uruchomić.
Oto konfiguracja w /etc/modules.conf
alias sound-slot-0 via82cxxx_audio

alias char-major-116 snd
options snd major=116 cards_limit=1

alias snd-card-0 snd-via82xx
options snd-via82xx index=0 id="VIA"

alias char-major-14 soundcore
alias sound-slot-0 snd-card-0
alias sound-service-0-0 snd-mixer-oss
alias sound-service-0-1 snd-seq-oss
alias sound-service-0-3 snd-pcm-oss
alias sound-service-0-8 snd-seq-oss
alias sound-service-0-12 snd-pcm-oss
post-install sound-slot-0 /bin/aumix-minimal -f /etc/.aumixrc -L >/dev/null 2>&1 || :
pre-remove sound-slot-0 /bin/aumix-minimal -f /etc/.aumixrc -S >/dev/null 2>&1 || :

Do tego mam dziwną sytuację z alsamixer.
Otóż root może bez problemów go uruchomić, natomiast użytkownik nie.
Wywala taki komunikat:
alsamixer: function snd_ctl_open failed for default: Permission denied
Użytkownik jest w grupie audio, sprawdziłem też prawa do urządzeń w /dev/ oraz do bibliotek i wszystko się zgadza.
Jak uruchomić tylne głośniki i subwoofer oraz rozwiązać problem z alsamixer???
Pozdrawiam
	Mariusz Goch

| Falkon - falkon w spacja.com      |
| Spacja - http://www.spacja.com/ |