Znów problem

Wieslaw Kierbedz sprawki w wp.pl
Czw, 11 Wrz 2003, 21:38:03 CEST

Użytkownik Jakub (mick3y) Mikusek napisał:
> Michał Margula naskrobał(a):

> Chyba ciężko - posiadacze *uxów są w o tyle dobrej sytuacji, że mogą
> skojarzyć u siebie ip z mac; w windowsach to się nadpisuje.
> Albo zainwestować w jakieś programowalne switche w których można
> przypisać IP do portu.
>
> Pozdrawiam,
> mick3y
A spróbuj na serwerze zablokować jakoś jego własne IP, jeśli pakiety
pocodzą z zewnątrz.
iptables -A INPUT -s adres_serwera -j DROP (jak dla ipchains, nie wiem)
Właśnie zrobiłem takie coś na swoim (na wewnętrznym interfejsie) - samba
działa, fish działa, nat działa. Czy to wystarczy, to inna sprawa i czy
zadziała jak byś chciał.
może jeszcze routing - iptables -t nat -A POSTROUTING -s adres_serwera
-j DROP
Głupie?
--
Wiesław Kierbedź
gg  2128870; wieslaw_kierbedz w jabber.org