PLD rdzewieje [bylo: Plan prac nad AC]

Jarek Popławski domat w klub.chip.pl
Pon, 15 Wrz 2003, 12:11:48 CEST

On Sat, Sep 13, 2003 at 08:28:13AM +0200, Jacek Rzęsista wrote:
> Bieżące informacje są na liście devel dla developerów. Dla userów jak są, to
> są na stronie :). Co do "no to sobie zrób" w odpowiedzi na problemy - to nie
> zgodzę się z Tobą. Wszyscy developerzy starają się pomagać w rozwiązywaniu
> problemów z pakietami. Co do info o nałożonych patchach - to wystarczy
> poczytać cvs log pakiet.spec :). A powiadomienia security ? Odkomentuj sobie
> sekcję ra security w poldek.conf i wrzuć sobie do crona codzienne poldek
> --upa :) I będziesz dostawał maila jak coś się zmieni :)

Dzięki za odpowiedź. Oczywiście tak też można.
Chodziło mi jednak trochę inny problem.
Jeśli PLD nie chce się programowo zamknąć w ścisłym kręgu developerów,
a co do tego nie jestem przekonany, to bardzo niewielkimi nakładami
mogłoby uprzystępnić dystrybucję szerszej grupie osób.
Nie ukrywam, że jestem początkującym linuxowcem i z chęcią uczyłbym się
na PLD.
Myślę że stosunkowo niewiele czasu (deweloperowi) zajęłoby
napisanie PLD.README (umieszczonego na widoku na CD i w doc),
w którym znalazłyby się podstawowe różnice od popularnych linuxów np.:
dlaczego ksh, dlaczego jądro 2.2 (i że przy kompilacji będzie inaczej
bo dodatki), i że nie widać cudzych procesów w ps, jakie grupy są
istotne dla PAM itp.
Oczywiście, do większości z tych informacji można w końcu dotrzeć,
ale na początku jest szok, że wiele rzeczy nie działa lub działa inaczej
(np. mc pod ksh) i zastanawianie się czy to wina błędów w dystrybucji,
czy tak skomplikowanej konfiguracji i czy nie szkoda czasu na szukanie
w cvs'ach.

Wiem że dla deweloperów pisanie objaśnień to udręka, ale czy
PLD nie traci zbyt wiele na ich braku. Pewnie to obrazoburcze
pytanie: może w obliczu "określonych trudności" jednak ograniczyć
liczbę pakietów kosztem "public relations" z użytkownikami?
Jako przykład podałbym stronę Slackware - to chyba nie są tak
wielkie wymagania, a PLD jest potencjalnie lepszym linuxem i ma
więcej deweloperów. Może choć raz na tydzień parę newsów dla cywili
i jakie zagrożenia wyeliminowano?!

Jarek Popławski