Okresowy problem z siecią

Adam Skowronski tytus w oldfield.org.pl
Czw, 18 Wrz 2003, 14:02:38 CEST

Mam sobie PLD postawionego na komputerku podłączonym do sieci.
Komputerek jest podłączony do Interka przez bramkę, ma jakieś tam swoje
prywatne IP (podsieć 10). W tabeli routingu oczywiście jest ustawiona
dobra bramka.
Wszystko działa swietnie ale co jakiś, bliżej nie określony czas coś się
wali z routingiem, przy czym dosyć dziwnie, bo dotyczy to chyba tylko
TCP i UDP. Otóż bez problemu mogę korzystać z komendy host (dns jest już
za bramką), mogę bez przeszkód pingować Internet (np. www.onet.pl), ale
już jakakolwiek próba połączenia się z czymkolwiek (jakkolwiek, telnet,
news, pop, http, ftp) kończy się niepowodzeniem i komunikatem, że "no
route to host". Nie pomaga restart interfejsu, nie pomaga usunięcie i
ponowne wpisanie bramki do tabeli routingu. Nie jestem pewien co do
usuwania modułów karty sieciowej (moo i jeszcze jeden jakiś, nie
pamiętam w tej chwili) ale pomaga _restart_ komputera.
Gdzie może leżeć problem? Jak mogę tą sytuację prześledzić? Jak dojść
prawdy?
Może ktoś spotkał się z takim problemem?

Adam Skowroński

--
(""="")  Adam 'TYTUS' Skowronski           tytus w oldfield.org.pl
  `.,,'              http://mike.oldfield.org.pl/tytus/