Wycinanie poczty z zalacznikami

Tomasz Wittner lists w mmt.pl
Nie, 21 Wrz 2003, 02:40:31 CEST

Dnia sob 20. września 2003 18:09, Tomasz Buziak napisał:

> wlasnie po to, zapodalem tylko przyklad, wstawisz sobie to co bedziesz
> chcial
Ten kij ma dwa końce. Dzienny raport generowany z postfixa przez pflogsumm też
nie przeszedł :-). O to jego fragment:

message reject detail
---------------------
  cleanup
    body
           1   Content-Type: audio/x-wav; name="fnxed.exe"
           1   Content-Type: application/x-msdownload; name="INSTALL.exe"
           1   Content-Type: application/x-msdownload; name="Installer12.exe"
           1   Content-Type: audio/x-wav; name="cztnog.exe"
           1     name="pageant.exe"
           1   ?filename="q1213.exe"

Mając zainstalowany duet mks amavisd-new, IHMO lepiej jest w /etc/amavisd.conf
odkomentować 2 linijki:
$banned_filename_re = new_RE(
  qr'\.[a-zA-Z][a-zA-Z0-9]{0,3}\.(vbs|pif|scr|bat|com)$'i, # double extension
  qr'\.(exe|vbs|pif|scr|bat|com)$'i,                       # banned extension
  qr'^message/partial$'i, qr'^message/external-body$'i,    # rfc2046
);
i działa, jak trzeba. A blokowanie np.: filmików tak mi się spodobało, że
zaraz je dodam. (jak ktoś ma więcej wiedzy i inteligencji, to i tak prześle
plik z filmikiem ze zmienioną nazwą rozszerzenia pliku).

Pozdrawiam,
--
Tomasz Wittner