Wpisy mksd w amavisd.

Piotr Czerwinski pius w pld-linux.org
Pon, 22 Wrz 2003, 22:20:53 CEST

On Mon, 22 Sep 2003, Dariusz Wlodarczyk wrote:

> A co zaradzić na to, że w powiadomieniu o znalezionym wirusie nie ma
> jego nazwy (tegoż wirusa) jeśli to MKS wykrył wirusa a nie ClamAV,
> który jest z nim sparowany ? Jeśli wirusa wykrywa Clam to spokesik
> widać jaki to wirus. Ostatni amavisd-new z cvs-u jakby co (wcześniej
> na poldkowanym było to samo). Reszta normalnie poldkowana z Ra.

Ja mam np. tak (zmodyfikowana ostatnia linijka):
  ['MkS_Vir Daemon for Linux', 'mksscan',
   '-s {}/*', [0], [1,2,3,4,5,6,7],
   qr/VIR (.+) S/ ],

Używam mksscan zamiast mkschk, bo z działaniem tego ostatniego miałem duże
problemy. BTW, zastanawiam się, dlaczego nie ma mksscana standardowo
w pakiecie skoro:

[...]
wersja 1.11 (2003.01.09)

[   W tej wersji dodano nowy program kliencki. Użytkownicy   ]
[   wersji 1.10 nie muszą aktualizować swoich instalacji.    ]

Program mkschk został zastąpiony nowym narzędziem mksscan, które potrafi
skanowć całe katalogi i zwraca kody błędów takie, jak mks32.
[...]

pius