Kodowanie haseł w MySQL/PHP

Artur Frysiak wiget w pld-linux.org
Nie, 28 Wrz 2003, 22:48:17 CEST

On Sun, Sep 28, 2003 at 10:30:51PM +0200, ZyTeK wrote:

> Witam,
>
> właśnie klikam taki system do poczty:
> http://www.gentoo.org/doc/en/virt-mail-howto.xml
>
> Z tym, że chciałem zrobić aby hasła były kodowane. Tylko.. jak mam zrobić
> tak, żeby móc przenieść hasla z /etc/shadow? W phpmyadmin jak do pola
> tekstowego dam funkcję encrypt, md5 albo passwod to wynik na słówko "test"
> nie pokrywa się z zakodowanym hasłem "test" w shadow.
> Heh, chyba nie będę musiał pisać do userów "proszę podać mi swoje hasło bym
> mógł ustawić je w nowym systemie.." ;-)

Dla haseł DESowych:
<?
$wzor = "7oweLRnYKUouk"; /* hasło z bazy */
$pass = "test"; /* hasło od luzera */
if ( $wzor == crypt($pass, substr($wzor, 0,2)) ) {
	print "OK";
} else {
	print "Wypad";
}
?>
Podobnie dla haseł MD5 (salt zaczyna się od $1$) i Blowfish ($2$).

Artur Frysiak
http://www.pld-linux.org/