Xfree86 4.x + AT3D(apm)

=?X-UNKNOWN?Q?Jan_Wide=B3?= jwnews w debian.maszyna.pl
Wto, 3 Sie 2004, 16:53:57 CEST

Witam

Postanowiłem się dziś przyjżeć bliżej PLD.:) Wytargałem z szafy starego
kompa, zassałem MINI-iso-i386 PLD, i... JEST. Wszytko szło OK do momentu
próby odpalenia x/y.

Garfika: Alliance Semiconductor Corporation ProMotion AT3D (rev 02)
To ona dała mi popalić:(

Pod Debianem i Xfree86 3.x udało mi się uruchomić powyższą karte, jednak w
PLD(Ra) jest od razu wercja 4.x Xfree. I zaczynają się schody. Xfree
startuje ale nic się nie pokazuje. Ekran jest czarny, po chwili wyłącza
się
monitor. Zabicie xsów alt+ctr+backspace nic nie daje, monitor już się nie
włacza lub jest cały szary. W logach /var/log/... nic nie ma, żadnych
errorów. Próbowałem już wszytkich opcji z README.apm. Udało mi się
jednynie odpalić na sterowniku fbdev, ale na tym nie da się pracować,
obraz aż miga. Może ktoś ma ta karte i sobie z tym poradził?? Jeśli
nie to może są paczki ze starszą wersją xfree 3.x

Jasiek.

P.S. Acha, Jeszcze pytanko odnoścnie gpm. aby mysz działa na konsoli i w
x/y potrzebuje opcji -Rraw. Chodzi mi o ten raw, nie mogłem znaleść gdzie
dopisać tą opcje w /etc/sysconfig/mouse, samo -R nic nie daje. zmieniłem
to poprostu w /etc/rc.d/init.s/gpm, ale może jest jakiś łandniejszy
sposób?.

P.S. Teraz mi jeszcze przyszło do głowy, czy sterowniki apm mogą sie gryźć
z VESAFB??

JW
http://debian.maszyna.pl
jasiek(at)debian(dot)maszyna(dot)pl