Instalacja gramps na PLD 1.0 Ra

Tomasz Ligocki tligocki w skawina.com.pl
Nie, 8 Sie 2004, 14:39:26 CEST

Drodzy Grupowicze,

Próbuję zainstalować gramps-1.0.3-2.i686.rpm, ściągnięte z
ftp://ftp.pld-linux.org/dists/2.0/PLD/i686/PLD/RPMS/
Wymagany był po drodze python-gnome, więc też ściągnąłem, ale przy jego
próbie instalacji dostałem:

[root w agat gramps]# rpm -i python-gnome-2.0.2-1.i686.rpm
błąd: niespełnione zależności:
        python-modules >= 1:2.3 jest wymagany przez python-gnome-2.0.2-1
        python-pygtk-gobject >= 1:2.0.0 jest wymagany przez
python-gnome-2.0.2-1

Zdziwiłem się nieco, bo przecież mam oba:

[root w agat gramps]# rpm -qa | grep python-modules
python-modules-2.2.3-2

[root w agat gramps]# rpm -qa | grep python-pygtk-gobject
python-pygtk-gobject-1.99.13-3

Co zrobić, by zainstalowić upragniony program wspomagający tworzenie
drzewa genealogicznego? A może ktoś z Was zna inny, mniejszy i
przyjemniejszy, skoro gramps wymaga gnoma, jak zauważyłem:

[tomek w agat tomek]$ gramps
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/share/gramps/gramps.py", line 80, in ?
    import gramps_main
  File "/usr/share/gramps/gramps_main.py", line 44, in ?
    import gnome
ImportError: No module named gnome

A linia 44. i 45. w pliku /usr/share/gramps/gramps_main.py zawierają:

import
gnome
import
gnome.ui

bo oczywiście linia 80. pliku /usr/share/gramps/gramps.py zawiera:

import gramps_main

Dodam, że do PLD 1.0 Ra dołożyłem jądro 2.4.20, ale to chyba nie ma
znaczenia.

Pozdrawiam,
--
Tomasz Ligocki
TWL.pl

PS. A może próbować odpalić GenoPro pod wine?