wymiana dysku w raidzie

Marcin Król krol w wsb-nlu.edu.pl
Pią, 20 Sie 2004, 13:06:09 CEST

> Na serio nie ma innego sposobu jak skopiowanie 400gb w inne miejsce,
> stworzenie od nowa raida i ponowne przegranie zawartosci??? troche to dla
> mnie dziwne :<

Czemu dziwne? Raid0 nie przechowuje nadmiarowych informacji o danych ==
pada 1 dysk == pada caly raid. Tak wiec jak wymienisz jeden z dyskow to
fizycznie nie ma z czego zrekonstruowac macierzy. Backup i restore
wydaje sie byc najszybsza i najsensowniejsza metoda. Chyba ze masz czas
i ochote sie bawic to mozesz <teoretyzuje> podpiac do macierzy dotakowy
dysk (spare) i zmusic ja do zamiany jednego z dyskow z tym dodatkowym
</teoretyzuje>. Tyle ze nie wiem czy dla raid0 jest takie cos mozliwe,
nigdy nie probowalem, ale od czegos spare dyski w koncu sa :) A i tak
mimo wszystko przed robieniem czegokolwiek z raidem 0 bym zbackupowal
jego zawartosc.

M.