[AC} useradd i użytkownik z kropką w środku

Pon, 13 Gru 2004, 19:38:11 CET

Osóbka znana jako Jacek Rzęsista, wystukała:
> W Ra normalnie działało:
> useradd jacek.rzesista
> natomiast w AC dostaję komunikat:
> useradd: invalid user name
> co za tym idzie - passwd nie zmienia hasła, repquota nie pokazuje takiego
> usera  - chociaż edquota jacek.rzesista pokazuje limity.
> O co tu chodzi ??

O ograniczenia w useradd itp. Bodaj brak jakiejś łaty, która wypadła od
czasów Ra (użytkownik z kropką jest niezgodny z POSIX? - sorry, ale nie
jestem pewien). Możesz po prostu ręcznie doklepać odpowiednie linijki
do /etc/passwd i /etc/shadow a potem ustawić już normalnie hasło przy
użyciu passwd.

pozdrawiam