Jak sprawdzic dysk twardy ??

Pawel Koska poul w pf.pl
Pon, 16 Lut 2004, 23:46:10 CET

Witaj Jan,

W Twoim liście datowanym 16 lutego 2004 (22:56:50) można przeczytać:

Oj tam  ;-)

> I na dodatek do tego IMHO lepiej nadaje się /dev/urandom, bo w /dev/random
> dane mogą się szybko skończyć i nic się nie odczyta dopuki coś się nowego z
> "szumu" nie stworzy, a z /dev/urandom zawsze można czytać, a chyba
> "zaśmiecanie" dysku nie wymaga super-bezpiecznego generatora liczb
> pseudolosowych:).

Tak potwierdzam, korzystalem z /dev/urandom, sprawdzilem w moim
zeszycziku Linuksa :)

Kiedys tworzylem na dysku 406MB "bezpieczna" partycje, najpierw kilka
razy zasmiecalem dd if=/dev/urandom of=/dev/hdd a nastepnie
if=/dev/zero of=dev/hdd tak by sie nie dalo odczytac tego co bylo
wczesniej, a nastepnie skorzystalem z loopAES (czy jakos tak) i
utworzylem szyfrowany system plikow.
(Ale to bylo na Mandrake, na PLD jakos mi nie chcial sie ten dysk
montowac, dlatego jeszcze korzystam z MDK)
Dla testow wzielem moj nowy dysk i tez odpalilem dd if=/dev/urandom
of=/dev/hdc i patrzylem ile czasu mu zajmie zabawa z tym dyskiem.
Wydaje mi sie ze szybkosc zalezy od procesora, im szybszy tym szybciej
generuje te losowe znaki.

--
Pozdrowienia,
 Pawel                            mailto:poul w pf.pl