Nowy serwer - 64 bity i S-ATA

uho uho w xhost.one.pl
Śro, 7 Sty 2004, 19:21:42 CET

Cytowanie Michal Chruszcz <troll w troll.one.pl>:

> Prawdopodobnie będę wymieniał serwer w firmie i zastanawia mnie, czy może
> nie warto zainwestować w 64 bity? Jak się ma te 1,4GHz Opterona 140 do
> obecnych procesorów 32 bitowych? Czy warto się w to pakować na serwerze,
> który służy głównie do podziału łącza (radiówka) oraz cache'owania ruchu po
> HTTP? Zastanawia mnie również, czy da się w ogóle ruszyć z Serial ATA pod
> linuksem? Chodzi mi głównie o wydajność, a nie ficzery w postaci
> hot-unplug.

s-ata, chodzi zajebiscie

[root w xhost root]# hdparm -tT /dev/hde
/dev/hde:
 Timing buffer-cache reads:   3448 MB in  2.00 seconds = 1724.00 MB/sec
 Timing buffered disk reads:  152 MB in  3.00 seconds =  50.67 MB/sec

przy kopiowaniu np. filmow z dysku ata na s-ata, osiagam 30-40mb/s, transfer
zalezy od systemu plikow

vaniliowe 2.4.21, na nowszych nie sprawdzalem

--
Tomasz Buziak, pozdrawiam ...
# cd /pub && more beer