quota - syzyfowe prace

undefine@aramin.net undefine w aramin.net
Nie, 18 Sty 2004, 09:24:13 CET

On Fri, Jan 16, 2004 at 09:00:09PM +0100, Jurek wrote:
> Jedno pytanie i poniekąd kluczowe ponieważ mojego systemu serwerowego nie
> instalowałem sam, to nie wiem jak było instalowane jajko (a nie mam jakl
> teraz zapytać) > Dwa > czy aby na pewno jajko z RPM ma wszystkie moduły
> włączone.
1. masz pld? ;)
2. masz jajko z pld? - w jakiej wersji?
3. jest _uruchomione_ jajko z pld? (ot chociazby dmesg zobacz i czy sa
komunikaty na temat obslugi quoty/miejsca gdzie co bylo budowane)

> brak suportu quoty w jajku. Czy możesz mi podać wynik polecenia
> lsmod | grep quota u ciebie  na systemie z działającą quotą. Jeśli masz
> załadowany moduł "quota_v1" lub"quota_v2" zależnie od formatu quoty  to
> wszystko wiemy . Bo u mienia nicziewo takowo nie imieju.
te moduly sa tylko na 2.4. Na 2.2 nie ma takiego modulu - quota jest na
sztywno w jajku(i jest to odpowiednik quota_v1 z jajka 2.4)

> dokładniej to pomiędzy tymi poleceniami tak??
tak.
gdy quota jest wylaczona.

> niestety to samo co quota jurek
a to oznacza ze cos jeset nie tak - quota -v pokazuje takze filesystemy
gdzie quota nie jest ustawiona.
Sadzac z tego co mowisz-  masz po prostu "lewe" jajko bez obslugi quoty
;)

--
Andrzej Dopierała
Prywatnie.