[AC] garsc problemow (myszka,radeon,usb)

Marcin Król krol w wsb-nlu.edu.pl
Wto, 6 Lip 2004, 22:46:24 CEST

Boski Cinek wrote:
> Witam!
> Od paru dni probuje sobie wyrzezbic AC. Do tej pory instalowalem pakiety
> chrootem, ale nadszedl czas na konfiguracje (tego chyba latwo z chroota
> nie zrobie). Juz przy samym starcie AC zauwazylem, ze:
> -wszystko jest po angielsku, chociaz ustawialem polski

U mnie jak najbardziej poprawnie dziala po polsku. Sprawdz
/etc/sysconfig/i18n czy masz LANG=pl_PL

> -nie chce mi zaladowac usb_uhci, oddaje "module not found" (kernel 2.6.5
> dystrybucyjny)

Zmien usb_uhci na uhci-hcd

>     Potem chcialem odpalic X'y. Xorgcfg ustawia jakies takie opcje przy
> odpalaniu, ze moj monitor nie wyrabia. Nic to, stwierdzilem, ze uzyje
> konfiguracji od XFree86 z Ra. Tak tez zrobilem, zamieniajac sterownik (i
> opcje) "fglrx" na "radeon". Przy starcie dostaje komunikat:
> FATAL: Module radeon not found.
> [drm] failed to load kernel module "radeon"
> (EE) RADEON(0): [dri] DRIScreenInit failed.  Disabling DRI.
> Mam zainstalowane X11-driver-radeon-6.7.0-3 i X11-driver-ati-6.7.0-3. Z
> logow wyglada na to, ze sama karte wykryl.
>     Ale nic tam karta.

Radeon u mnie dziala wprost rewelacyjnie, ale na XFree86 :)

> Nie widzi mi myszki:/. Konfiguracja taka jak w
> Ra, moja myszka dzialala pod /dev/psaux na ImPS/2, w AC juz nie chce.
> Niby sie nie rzuca, ze "no Core pointer device", ale kursor nie reaguje.
> Myszka radiowa podlaczana przez Ps/2 przejsciowka z USB (na Ra tak
> chodzila). Probowalem ja ustawiac jako /dev/mice, /dev/mouse,
> /dev/ttyS0, /dev/ttyS1 ale bez efektow.

Moze dodanie psmouse do /etc/modules pomoze?

> Za wszelka pomoc bede wdzieczny. Az sie boje co bedzie dalej (zostala
> jeszcze drukarka (CUPS),

HP720C zmusilem do pracy bez wiekszych komplikacji.

> aparat cyfrowy (gphoto, bo nie obsluguje mass
> storage),

A tego nie wiem. Moj dziala jako mass storage :)

> dzwiek (mam nadzieje, ze ALSA, bo przy Ra poleglem i zostalem
> przy OSS),

Alsa dziala w Ac rewelacyjnie (no prawie). W Ra rowniez poleglem.
A "prawie" dlatego ze za cholere nie moge zmusic kompa do zapamietania
ustawien mixera. Probowalem aumix i KDE'owego KMix. Oba twierdza ze
zapisuja ustawienia i oba po wczytaniu maja znow defaultowe. W dodatku
nie zapamietywane sa tez inne ustawienia karty, np duplikacja dzwieku na
dodatkowe dwa glosniki (Yamaha YMF744). Ktos to moze zwalczyl?

> nagrywarka (oby bez emulacji SCSI) i pewnie pare innych)

Bez emulacji scsi za cholere mi nie chce dzialac. cdrtools mi wtedy nie
widzi wogole nagrywarki. W sumie to mnie to nie boli, bo nagrywarke IDE
mam pozyczana, a moja prywatna jest SCSI :)

M.