nfs warning: mount version older than krenel

Radosław Kintzi rkintzi w paf.com.pl
Pią, 9 Lip 2004, 09:36:57 CEST

Arkadiusz Miskiewicz wrote:

> geninitrd to umie :-)

Potrafi wygenerować taki obraz, który zamontuje rootfs po nfsie?
Możesz pokazać jak to robisz? Czy nasze dystrybucyjne jajo potrafi to
obsługiwać? Jak zamontowałem zdalny system w /rootfs a potem zrobiłem:

cd /rootfs
pivot_root . /initrd
chroot exec /usr/sbin/chroot . /sbin/init ${INITPARAM}

To system się zatrzymał. Rozwiązałem to tak, że rootfs zaciągam do
ramdysku po tftp, ale wolałbym mieć to jednak po nfs.

> w geninitrd robimy to tak:
> mount -n -t nfs -o ro,nolock,posix,tcp,wsize=8192,rsize=8192
> \$rootpath /newroot
>
> istotne jest nolock (nie będzie męczyło portmapera) i tcp (jak są problemy z
> siecią itp to po tcp będzie mniej kłopotów).

Problemów z siecią raczej nie ma. Kłopoty są kiedy karta sieciowa
rozsyła zapytanie do dhcp oraz kiedy zaciąga pexlinux.0. Kiedy
sterowanie przejmie vmlinuz wszystko działa pięknie (z wyjątkiem
montowania nfs; poszedłem za twoją radą i teraz krzyczy tylko:
nfs warning: mount version older than krenel).

Pozdr,

--
Radosław Kintzi <radek w paf.com.pl>
Specjalista do spraw systemów Linux