Routing.

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Czw, 25 Mar 2004, 09:42:05 CET

On Wed, Mar 24, 2004 at 06:14:14PM +0100, Tomasz Ligocki wrote:
> Mam postawiony serwer w sieci lokalnej mojego providera. Mam wewnętrzny,
> nieroutowalny adres IP 10.0.1.4 oraz został mi przydzielony zewnętrzny,
> routowalny numer IP 80.48.213.21, którego wywołanie powoduje
> przekierowanie na routerze dostawcy internetu na ten właśnie numer
> wewnętrzny.

> Problem jest tylko wówczas, gdy jest zapytanie o http://www.twl.pl/ z
> tej samej sieci lokalnej, w której się znajduję, bo zapewne mój bind
> odsyła tych użytkowników na zewnętrzne IP. Jeśli wpiszą
> http://10.0.1.4/, to oczywiście uda się nawiązać połączenie.

A może przekonaj provider, żeby zamiast robić NAT po prostu przeroutował
ci ten adres.

Po linuksowemu:

zamiast:
iptables -t nat -A PREROUTING -d 80.48.213.21 -j DNAT --to-destination 10.0.1.4

dać:
ip route add 80.48.213.21 via 10.0.1.4

Wtedy ty u siebie na interfejsie dajesz oba adresy (zewnętrzny
z prefixem: /32) i wszysko powinno działać jak trzeba (przy dobrej
konfiguracji lokalnego routingu).

Pozdrowienia,
	Jacek