PLD w dzisiejszej Rzeczpospolitej

Tomasz Woźniak ctr w post.pl
Sob, 8 Maj 2004, 14:43:29 CEST

Witam.

Użytkownik Wieslaw Kierbedz napisał:

> Pracuję w dtp'ie. Ani oo, ani mso to nie jest stuff do "czegoś większego".
> Tzn. ms jest tak samo do d... :). To są pakiety na 10 stron maszynopisu.
> Do składu tekstu służą zupełnie inne programy.
> Arkusze kalkulacyjne są też lepsze, bazy danych...

Bazy danych zdecydownie lepiej wypadaja w porowaniu lin-win. Co do
arkuszy kalkulacyjnuch OO ma jeszcze dluga droge. Ja uwazam ze to
powinny byc stuffy nawet na 200 stron, ale z spokojnym wykorzystniem
grafy i obiektow (wzorki/wykresy/rysunki).
DTP zaczyna sie jak silnie zalezy ci na wygodzie pracy i wygladzie doku
na koniec (kolejna schiza...??) ;).

> Co to za stacja robocza 333+64??? Albo 600+128 - to są standardy sprzed
> 4 lat.
> A kde porównuje się tylko z xp - inaczej przekłamujesz. Albo weź kde 2.2.6.

?? Artykul byl o SB o ile pamietam. Workstatsje w SB to wlasnie czesto
takie wlasnie kompy- kupjesz je teraz z monitorami 15'' ponizez 600PLN
za sztuke. Jak masz mala firme i potrzebujesz kompa tylko do FV to po
kij ci 3GH/ 1G RAM?
Co do porownania z XP- serjo uwazasz ze KDE lepiej wyjdzie na zlecanych
maszynach dla XP (to wlasnie 300+128 RAM) lub nawet 600+128RAM?? Nie
sadze...
Inna sprawa to to ze porwnywanie tych produktow nie ma sensu- bo niby co
mamy porownywac? Ja sie skupiam na jakosci pracy dla end-usera. W Win
przynajmniej zegarek nie dostaje lagow jak cos sie uruchamia a pod KDE
to standard. Oczywiscie inne porownianie- jak chocby odpornosci na
zwieszenie aplikacji, czy kilka pulpitow daje plusy dla lina, ale
generalnie jest tak ze raczej dlugo nie bedzie to system dla ludu. Na
dzien dzisiejszy jest moim zdaniem dla PowerUserow. Wiec zastosowanie
dla SB wymienionych w artykule systemow raczej nie wchodzi w gre na
dzisiejszym etapie rozwoju i masowo. Zgadzam sie jednek z kwestia ze
warto zawalczyc o ten segment, tylko ze jak na razie linux ma na plus
czesto tylko swoja cene.

> Mam stację roboczą na PLD - wszystkie multimedia sterowane pilotami (x2)
> - jakość audycji tv (sterowniki) lepsza od fabrycznej.
> Nawet "moja" już się przestawiła.

hmmm... No i co? Mam kumpla co potrafi przejsc po suficie (rekami
chwytajac sie lamp itp) nie dotykajac nogami podlogi.
Powiedz mi ze powiedzmy "twoja" potrafilaby lina sama tak skonfigurowac,
bo moja zonka jakos karte nvidi pod xp instaluje i konfiguruje.

> A win98 świeci na niebiesko jak nic innego.
>
> P.S. Tomasz; faktycznie schiza :P.

Moje zdanie i moje doswiadczenie. Lin jak dla mnie ma sie dobrze w
innych kategoriach niz "dla ludu"/ dla SB.

--
TomLee

Podstawowa Prawda Informatyki: Jeżeli opanowałeś już wszystkie możliwe
wyjątki, to zapomnisz do jakich reguł się one odnoszą.