Ooopsy na kernelach 2.6.x na AMD 64

Roman Werpachowski roman w student.ifpan.edu.pl
Śro, 13 Paź 2004, 16:34:59 CEST

Zainstalowałem PLD na AMD 64. Zainstalować się zainstalowało, ale dalej
jest gorzej. Kernel 2.6.8-3.4 wywala się od razu podczas startu, na
początku skryptów startowych. Kernel 2.6.7-3 przeżywa start, ale pada na
uruchamianiu połączenia sieciowego przez Neostradę:  przeżywa "hotplug
start", przeżywa (ręczne) "eaglectrl -d" ale pada po "ifup ppp0" (kiedy
pozwalam skryptom startowym ładować wszystko przy bootowaniu, efekt jest
ten sam).

Na 32 bitowej instalacji sprzęt działa *w miarę* stabilnie (czasami jest
jakiś oops, ale sporadycznie. Pierwszym podejrzanym jest oczywiście
procesor/pamięć. CPU się nie grzeje (wg płyty), a pamieć... próbowałem
testować ją memtest86 ... nie działa (tzn. widzę prawie pusty niebieski
ekran). Memtester testuje pamięć w userspace, więc całej nie przeleciałem,
ale test 700 MB (z 1GB) niczego nie wykazał. Dodam, że puszczałem już
numerykę na tym CPU (floating point, trochę obliczeń na dużej macierzy i
jej diagonalizacja) i nie miałem "dziwnych" rezultatów. Mam wrażenie, że
oopsy pojawiają się przy większych operacjach dyskowych. Z ciekawych
obserwacji, buffer overflow w gnuplocie (popracuję nad tym na innej
maszynie z athlonem, może to po prostu bug w programie).

1. jakie kernele wam *dobrze* działają na AMD 64? na jakim sprzęcie?
2. czy ktoś uruchomił Neostradę na tym?
3. czy ktoś miał jakieś problemy z USB?

W razie pytań o mój sprzęt: AMD 64 3000+, Gigabyte K8NS-Pro, 1 GB TwinMos
CL 2.5 DDR400.

--
Roman Werpachowski