niewidzialne aliasy IP

Marcin Steć marcinek w nea.pl
Pon, 20 Wrz 2004, 17:07:14 CEST

poprawcie bom zbłądził:
grzebię sobie w /etc/sysconfig/interfaces/ifcfg-eth0
i pod IPADDR=172.16.85.2/20 wpisuję IPADDR1=10.0.0.1/20
po restarcie sieci spodziewałem się zobaczyć eth0:0 z adresem 10....
a tu qpa. Karta reaguje na drugi adres ale ifconfig nie pokazuje ani
eth0:0 ani nic z 10... pod eth0.
Gdzie u licha w PLD konfiguruje się aliasy IP? Bo ten IPADDRX to chyba
nie alias?

I pytanie już zupełnie lamerskie: linux potrafi robić routing między
aliasowanymi międzymordziami?

Aha, całość jest mi potrzebna do rozmawiania z kilkunastoma instancjami
vmware porozrzucanymi po kilku machinach pod pld.

pozdrawiam
marcinek