cojak skompresować zepsute wav-y?

Grzegorz Konopko kolodko1 w o2.pl
Wto, 21 Wrz 2004, 17:26:36 CEST

Sa sobie pliki wav i file daje takie wyjscie:

Dla jednego:
RIFF (little-endian) data, WAVE audio, Microsoft ADPCM, mono 22050 Hz

Dla drugiego:
RIFF (little-endian) data, WAVE audio, Microsoft PCM, 16 bit, mono 22050 Hz

Z pierwszym jest wszystko ok.
Drugi odtwarza tylko play z pakietu sox i mplayer. xmms np sobie nie radzi.
oggenc i lame tez nie chwytają tego.

Przykładowo:

$ oggenc 001031.wav
Warning: INVALID format chunk in wav header.
 Trying to read anyway (may not work)...
Skipping chunk of type "fact", length 4
ERROR: Wav file is unsupported type (must be standard PCM
 or type 3 floating point PCM
ERROR: Input file "001031.wav" is not a supported format

Nie wiem jak mam te pliki skompresować do mp3 lub ogg.
Myslalem zeby przekazac strumien wyjsciowy np: z mplayer przez potok do lame
albo oggenc czy mencoder-a ale nie za bardzo wiem jak. Innego wyjścia nie
widze. Te pliki zostały zrobione jakoś pod windowsem i oczywiście nawet
zwykły wav nie jest kompatybilny z resztą świata.
Chodzi tu dokładnie o dzwięki do słownika collinsa.