cannot connect to X server :0.0

Daniel Dawid Majewski doctorque w o2.pl
Pon, 22 Sie 2005, 23:14:12 CEST

Sylwester Gruszka napisał(a):
> mam taki problem, będąc zalogowanym jako user w konsolce wpisuję sobie
> su -- i jako root kiedy uruchamiam jakąkolwiek aplikację dla X kończy
> się to tym:
> ----------------
> [sylwek w mr_momo sylwek]# kcontrol
> Xlib: connection to ":0.0" refused by server
> Xlib: Invalid MIT-MAGIC-COOKIE-1 key
> kded: cannot connect to X server :0.0
> kded: ERROR: KUniqueApplication: Registering failed!
> kded: ERROR: Communication problem with kded, it probably crashed.
> Xlib: connection to ":0.0" refused by server
> Xlib: Invalid MIT-MAGIC-COOKIE-1 key
> [...]
Mój sposób na root-a pod X bez wylogowywania się z sesji - używam KDE +
konqeror - mam w menu "K"-> "Narzędzia systemowe" -> "Menedżer plików -
tryb administratora" - i to jest właśnie to, wystarczy podać hasło
root-a(które może być zapamiętane)... ;) Konqeror ma zakładkę "Usługi"
(taka choragiewka), w której można znaleźć wszyskie skróty już będąc
root-em.
--
Pozdrawiam,
Daniel Dawid Majewski