F**K TPSA

Maciej Pijanka maciej.pijanka w gmail.com
Pon, 5 Gru 2005, 15:54:05 CET

05-12-05, marcin steć <marcinek w nea.pl> napisał(a):

> Hmmm, pomysł fajny.
> Ale z tego co wiem kompresja ppp dotyczy tylko jakiegoś uproszczenia
> nagłówka IP. Korzystając z tego, że połączenie jest point-to-point
> wyrzuca się zbędne w tym przypadku pola z nagłwka IP. nie pamiętam
> które, ale jest to parę bajtów na każdym pakiecie. Opisane w RFC bodajże
> 1962.
> Z innego źródła (podręczy guru od sieci) dowiedziałem się, że urywa się
> zaledwie jeden bajt na datagramie, bo kompresja tak jak ją
> przedstawiałem to był w CSLIPie i jest na dzieńdobry w PPP.

The compression proposed in the Van Jacobson protocol is similar in
spirit to the Thinwire-II protocol. However, this protocol compresses
more effectively (the average compressed header is 3 bytes compared to
13 in Thinwire-II) and is both efficient and simple to implement. Van
Jacobson compression is specific to TCP/IP datagrams.

a przy kompresji ppp over ssh na samej kompresji ssh (zlib) mozna conieco zyskac
choc pewnie uzycie protokolu ktory nie marnuje naglowka TCP na cos co
jest malo potrzebne (port itd) i idzie bezposrednio przy pomocy
jakiegos GRE moglby byc efektywniejszy..

--
Maciej Pijanka