montowanie kluczy USB

kamil.listy@klecza.pl kamil.listy w klecza.pl
Pią, 30 Gru 2005, 15:35:23 CET

Dnia piątek, 30 grudnia 2005 14:31, BeCe napisał:
> Do tego w zakladce "Zachowanie" --> "Ikony urzadzen" zaznaczone "pokaz
> ikony urzadzen i pozaznaczane tylko pozycje "zamontowane..." oraz "plyta
> {DVD, VCD, SVCD, Audio-CD}". IMHO to lepsze rozwiazanie od jakichs media
> appletow, bo dziala tak, ze po wlozeniu nosnika na pulpicie pojawia sie
> jego ikonka (w przypadku plyt nazwami sa ich etykiety, co tez jest
> fajnym bajerem) a po odmontowaniu (wysunieciu) sama znika. Dziala to super.
Media aplet na pasku działa identycznie. Również znikają ikonki dzięki czemu
jak nic nie mamy podpięte to wogóle nie widać, że tam jakiś aplet jeszcze
jest. To jak dla mnie kwestia gustu... ogólnie ja po prostu nie korzystam z
pulpitu.

> U mnie dziala taki zestaw:
> - kernel 2.6.14.3 (od 2.6.14 hotplug jest zbedny i mozna odinstalowac)
> - udev 075 (nowszych jeszcze nie sprawdzalem)
> - hal 0.5.5.1
> - dbus 0.50
> - KDE 3.5

U mnie:
udev-070-5
hal-0.5.4-4
dbus-0.50-4
KDE 3.5.0
KERNEL 2.6.11.10-6

I też działa ale wysypuje się czasem przy zmianie/dodawaniu akcji w
"Urządzenia przechowywania danych". Być może aktualizacja pakietów pomoże.

Mam jeszcze jednak parę pytań:
1. Chciałbym ustawić w "Urządzenia przechowywania danych" zdarzenie samego
zamontowania danego urządzenia ale nie wiem jak:( Jest tam zmienna %u ale dla
tego urządzenia przyjmuje ona postać "system:/media/cdrom" a na pulpicie
"media:/cdrom".  Nie mogę nigdzie znaleźć co wpisać aby było uniwersalne...
oczywiście mogę wpisać "mount /media/cdrom" ale to chyba nie tedy droga.

2. Na pulpicie mam włączone pokazywanie ikon wszystkich urządzeń łącznie z
dyskami i tak mam 4 ikonki dysków odnoszące sie
do /dev/hda1 /dev/hda2 /dev/hda5/ dev/hda6 i teraz pierwsza rzecz, to to że
pokazuje iż hda2 mam nie zamontowane a jest to partycja systemowa "/";) i
niestety w żadne sposób nie mogę jej wyklikać w konquerorze (jedynie wpisując
w adresie "/") a wszelkie próby kończą się komunikatem, że nie można
zamontować bo już jest zamontowane. I druga rzecz, to to że irytują mnie
nazwy dysków... Owszem to, że pokazuje nazwy płyty jest ok ale wolałbym aby
przy dyskach mi wypisywał starą metodą "/mnt/hda5" a nie "NOWY" albo "Nośnik
10GB"... Jak to można zmienić?;)

3. Czy jest możliwe aby po naciśnięciu przycisku "eject" w cdromie zasób się
odmontowywał i cdrom wyjeżdżał? Jeśli tak to jak to zrobić?

Szukałem sporo w google na temat tych rzeczy ale nic specjalnego nie
znalazłem:(

A tak poza tym to całość jest genialna:] Windows się chowa;)
--
Pozdrawiam, Kamil Dziedzic.