zdalna sesja X - opóźnienia

Tomasz Grobelny grotk w poczta.onet.pl
Wto, 1 Lut 2005, 00:28:42 CET

On Monday 31 of January 2005 08:20, Bohdan R. Rau wrote:

> To zależy co robię. Jestem w domu podłączony radiem (2.4 GHz) i o ile
> jedyną zdalną aplikacją którą uruchamiam jest nedit - nie czuję praktycznie
> żadnych niedogodności.
>
> Raz instalowałem zdalnie na swojej biurowej maszynie netscape 7.1 i dało
> się to
> zrobić... chociaż tu już opóźnienia były wyczuwalne.

Mnie chodzi raczej o całą sesję KDE.

> Natomiast mplayera raczej bym nie odpalał ;)

To oczywiste (no chyba że do dźwięku ;-)).

> Z drugiej strony miałem przypadek, że pracując na 100Mbps bez żadnych
> szyfrowań właśnie na nedicie miałem czasami lagi jak cholera - winnym
> okazał się switch który potrafił zrobić mi kuku w postaci 30% straty
> pakietów i średniego pinga 2 sekundy (od tego czasu w firmie
> przestaliśmy oszczędzać na switchach). Uszkodzony kabelek czy
> niedokładnie zaciśnięta wtyczka też mogą człowiekowi krwi napsuć...

Raczej nie ma takich problemów, ale jak będę mógł to sprawdzę.

> A co to jest "chwilowe obciążenie"? Procesor "chwilowo" albo jest
> obciążony (tzn. wykonuje jakąś operację) albo nie jest. To samo dotyczy
> interfejsu - albo wysyła/odbiera pakiet, albo nie.

Faktycznie nieprecyzyjnie się wyraziłem. Chodzi o to jak często interfejs
pracuje z maksymalną przepustowością przez okresy co najmniej 0.1s (bo tyle
chyba trwać może odświeżenie ekranu). A tak swoją drogą to muszę spróbować
bez szyfrowania i porównać...

> Wszystkie aktualne dane dotyczące procka masz w /proc/stat, a o
> interfejsach w /proc/net/dev. W manie jest to bardzo dokładnie opisane
> tak że nie będę się wysilał na własne tłumaczenie bo i tak lepiej tego
> nie zrobię. Problem może być jedynie w określeniu jednostki czasu czyli
> co dla Ciebie jest chwilowe.

A jakieś narzędzie możesz polecić które zrobi wykres przepustowaości łacza i
obciążenia procesora z dokładnością do 0.05s?

Tomek