iptables@2.6.10 lub 2.4.29 gdzie?

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Śro, 2 Lut 2005, 10:01:20 CET

On Wed, Feb 02, 2005 at 08:50:27AM +0100, Jarek Poplawski wrote:
> Przepraszam, że trochę zboczę z tematu, ale może przy okazji ktoś
> mnie oświeci. W PLD ac jest php-5.0.2. Wersja ta z powodu poważnych luk w
> bezpieczństwie została w wielu znanych dystrybucjach zastąpiona
> przez php-5.0.3, które jest również dostępne od dłuższego czasu w PLD ac-ready.
>
> Z powyższego wyjaśnienia zrozumiałem, że prawdopodobnie php-5.0.3
> czeka na pakiety zależne.

Albo zbudowanie na innej architekturze. Z ready/ pakiety wychodzą
dopiero gdy jest komplet pakietów (pod względem wzajemnych zależności)
dla kompletu architektur.

> Przeglądając zależności udało mi się
> wyśledzić, że być może przyczyną jest tu php-mmcache-TurckLoader.

Nie sądzę, że przy zmianie z 5.0.2 na 5.0.3 (zgaduję, że głównie
security-fixy) musiałyby być przebudowywane jakieś poboczne pakiety.

> Czy można gdzieś sprawdzić, dlaczego dany pakiet nie trafia do
> main?

RM mają jakieś narzędzia do tego, może oni coś podpowiedzą.

> Czy możliwe jest, aby jakiś mniej znaczący pakiet
> wstrzymywał istotne poprawki?

Teoretycznie tak, w praktyce raczej istotne poprawki są robione tak,
żeby wymienić trzeba było tylko wadliwy pakiet -- np. zamiast budowania
nowej wersji pakietu, która wymagałaby przebudowywania jeszcze czegoś,
nakłada sie tylko patcha security na obecną wersję.

Pozdrowienia,
	Jacek