sata na 2.6.8 dla opornych

wscislowski wscislowski w ramiko.pl
Nie, 6 Lut 2005, 00:40:27 CET

Witam!
Nie mogę sobie poradzić :(

Wątek "SATA i 2.6.8" z 2005-01-25 19:22 przeczytałem,
ale niewiele mi pomógł...

Usiłuję zainstalować PLD AC na kernelu 2.6.8 SMP na soft RAIDzie
(mirror) z dwóch dysków sata podpiętych do kontrolera na płycie Intela
D915PGN (ma cztery kontrolery SATA ale ja używam dwóch bez niby RAIDów)

Instalacja z bootkietki:
Gdy wybiorę do instalacji (w instalatorze) dyski sda i sdb instalator
prosi o addon3, zaciąga parę modułów ale dysków nie widzi :(

Gdy wybiorę do instalacji dyski hda i hdb instalacja przebiega bez
problemów (jednak w trakcie instalacji pakietów pojawia się ostrzeżenie
o użyciu ide-generic) natomiast po instalaci wydajność tego  rozwiązania
~1Mb/s (hdparm -Tt) jest daleko niewystarczająca. Próby włączenia hdparm
-d1 wieńczone są komunikatem "...not permited...".

Próbowałem tu po instalacji ładować scsi_mod, sd_mod, libata ... ale
fdisk nie widzi /dev/sda
lspci podaje że mam do czynienia z kontrolerem ICH5/ICH5x (łamane na
ICH5 z literką, ale nie zapisałem jaką...)

Można prosić o jakąś pomoc czym to ruszyć?
(w komputerze brak napędu CD)

Pozdrawiam!
Bocian