Problemy z aRts

Tomek tomas.h w wp.pl
Wto, 8 Lut 2005, 13:31:34 CET

Użytkownik Lukasz "S-K" Jarochowski napisał:

>po co emulacja OSS/ co to jest w ogóle? (myślałem, że już porzucono Old School
>Sound (system) )

>U mnie po 7 sekundach :/. Na wtyczce arts w ogóle nie chce pójść :/. Doszedłem
>nawet dlaczego - arts nie chce się uruchomić kiedy mam /etc/asound.conf
>podobny do Twojego. Heh, Linux nie jest gotowy na desktop - system dźwięku to
>totalna kaszana :(

>U mnie flash - nadal kaszana. Mam mozilla-plugin-flash (npflash.so Próbowałem
>mozilla-plugin-cdswf czy jakośc tak libsfwplayer.so chyba, i libflash.so z
>macromedia-flash-installer)

> [...]
Proponuje zaznajomic sie z
http://gentoo-wiki.com/HOWTO_ALSA_sound_mixer_aka_dmix#intel8x0_audio_card_integrated_on_nforce2_motherboards
oraz podobnymi stronkami.
Co do flasha to sie pospieszylem do on dziala przez oss i jednoczesnie z
czyms innym nie moge go odtwarzac choc pamietam ze jakos to robilem nie
uzywajac artsa.
Flash na firefox pojdzie jak zainstalujesz emulacje oss na
alsie(przedchwila sprawdzilem u mnie gdy wylaczylem emulacje to brak dzieku)
aby uruchomic elmulacje to musisz pogrzebac w /etc/modprobe.conf np:
(nie wiem czy wszystko jest potrzebne)
-----------dodaj----------
alias snd-card-0 snd-intel8x0
alias sound-slot-0 snd-intel8x0
alias sound-slot-0 snd-card-0
alias sound-slot-1 snd-card-0
alias sound-service-0-0 snd-mixer-oss
alias sound-service-0-1 snd-seq-oss
alias sound-service-0-3 snd-pcm-oss
alias sound-service-0-8 snd-seq-oss
alias sound-service-0-12 snd-pcm-oss
#alias /dev/mixer snd-mixer-oss
#alias /dev/dsp snd-pcm-oss
---------------------

a co do *arts *to potrzebny jest podobno wpis w /etc/esd.conf
U mnie wyglada tak:
--------------
$ cat /etc/esd.conf
[esd]
auto_spawn=1
spawn_options=-terminate -nobeeps -as 2 -d default
spawn_wait_ms=100
# default options are used in spawned and non-spawned mode
default_options=
wazne jest "-d default"
i wtedy artsa na alsa
jesli ktos bedzie chcial mikrofon + nagrywanie (przez arts) to trzeba
odkomentowac pare linijek z asound.conf z dsnoop ktory uprzednio wyslalem

Pozdrawiam !!!
Tomek