OPIE/OTPW/S\Key - czyli hasła jednorazowe

Lukasz "S-K" Jarochowski L.Jarochowski w sanity.int.pl
Czw, 10 Lut 2005, 21:31:34 CET

Artur Makutunowicz napisał(a):
> pam_tally.so?

Jest to pewne wyjście. Ale w końcu zdecydowałem się na OTPW. Po
modyfikacjach /etc/pam.d/(sshd,login,su) (zgodnie z Twoimi wskazówkami) mam
jednorazowe hasła w systemie :)

> Ci którzy nie są dopisani do /etc/security/otp mogą się logować za
> pomocą otp jak i za pomocą standardowego hasła. Natomiast jeśli usera
> nie ma w bazie opie, to loguje się normalnie.

To też sobie zaadoptowałem do swoich potrzeb. A w końcu zdecydowałem się na
OTPW dlatego, że w dobry sposób rozwiązuje sytuację wyścigu opisaną w
dokumentacji (dwóch userów naraz wpisuje to samo hasło jednorazowe). W OTPW w
wypadku kilku połączeń na to samo konto (np. kilka sesji SSH) OTPW prosi o 3
hasła (zlepione, wpisywane jako jedno).

Dzięki jeszcze raz.

Pozdrawiam
ŁJ

--
Wszędzie słyszę krzyk. Cierpień nieustająca melodia....
GG:0x4BE039                  lukasz < w > sanity.int.pl