jak dziala bridge??

Łukasz Kuras s-a-u-e-r w o2.pl
Pią, 11 Lut 2005, 00:00:01 CET

Użytkownik Marteen napisał:
> Witam
>
> W jaki sposob dziala bridge pod PLD zrobiony wg tego opisu [wariant dla
> PLD] ze strony http://www.baseciq.org/linux/bridge)  ?? Czy dziala on
> tak ze przerzuca ruch z jednej sieciowki na druga w momencie gdy
> polaczenie ma "isc na druga strone mostka" czy dziala to tak ze mostek
> jest przezroczysty i pakiety "chodza" po calej sieci zlozonej z podsieci
> polaczonych tym mostkiem?? Pytam bo zastanawiam sie nad sposobem
> wyeliminowania zbednego ruchu pomiedzy siecia radiowa a siecia zrobiona
> [...]

przez pojęcię 'przezroczysty' rozumiemy w tym przypadku, że bridge
przepuści wszelkie broadcast'y i multicast'y, przepuści pakiety z
interfejsu np eth0 do eth1 jeśli adres MAC nie będzie osiągalny w
domenie podpiętej pod eth0 to przekazuje pakiet dalej przez eth1
[decyzję bridge podejmuje na podstawie zawartości własnej tablicy
adresów fizycznych]

jeśli liczysz na to, że wyeliminujesz zbędny ruch (zależy co przez to
rozumiesz, gdyż w/g mnie są nim np. broadcast'y) to zastosowanie
brigde'a mija się z celem, do tego z racji swojej charakterystyki służy
router, który już działa w 3 warstwie modelu OSI/ISO

Łukasz Kuras
Technical University of Lodz http://ics.p.lodz.pl
Home Page http://stud.ics.p.lodz.pl/~sauer LRU #378637
Testy nie mogą wykazać braku błędów - Edsger Dijkstra