cryptoloop

Pawel Koska pawel w artfan.net
Pon, 14 Lut 2005, 16:41:04 CET

Dnia poniedziałek 14 luty 2005 08:56, pld_user napisał:

> Niestety od tego momentu nie moge podmontowac partycji z powrotem tzn jak
> biore wpis do fstab-a
>
> /dev/hda6 /mnt/crypto ext2 defaults,loop=/dev/loop1,encrypion=aes-256

Ja miałem tak:
/dev/hdd1 /home/users/pawel/Dokumenty reiserfs
defaults,loop=/dev/loop0,encryption=aes,keybits=256,noauto 0 0

i to kiedyś działało... :-)

> dostaje komunikat
> mount: cryptsetup failed with zŁy argument
>
> domyslam sie ze cos niegra z przenoszeniem argumentow z mounta do
> cryptsetup-a

Bo kiedyś był cryptoloop a tu nagle pojawił się cryptsetup który jest
troszeczkę inny... Co wpisać w fstab nie wiem, ale muszę robić coś takiego:

cryptsetup -y -c aes -s 256 create crypto-hdd1 /dev/hdd1
mount /dev/mapper/crypto-hdd1 /home/users/pawel/Dokumenty

Coś można poczytać tutaj.
http://www.saout.de/misc/dm-crypt/
Ja nie miałem jeszcze czasu się w to wczytać, ale jak znajdziesz coś
ciekawego, jak to do fstab wrzucić to mam nadzieję że sie tą wiedzą
podzielisz :-)

Paweł