postifx kolejka wiadomości

Andrzej Zawadzki zawadaa w wp.pl
Wto, 15 Lut 2005, 23:05:51 CET

Adam Zaleski wrote:
> Witam
>
> Był sobie zainstalowany na serwerze płatny program do skanowania
> wirusów (RAV dokładnie).
>
> Dziś skończyła się licencja  i już jej nie przedłużamy. I teraz mały
> problem. Po tym jak sie skonczyla licencja skaner przestał sluchac na
> porcie 1025. Teraz sporo listów zalega mi w  kolejce do dostarczenia
> i ciągle próboją sie dostukać do skanera. Jako że skanera już nie ma
> i nie będzie to jak "powiedzieć tym listom" że mają isc prosto do
> katalogów domowych. Jest ich dużoo. Reczne przenoszenie nie wchodzi w
> [...]

Zmienić konfigurację postfiksa żeby przestał łączyć się z portem 1025? ;-)
(po restarcie (może reload wystarczy) powinno być OK albo flush kolejki
- nie pamiętam składni...)
Polecam jednak zastąpić tego RAV tandemem amavisd-new i clamav.
Serwer poczty bez skanera AV to kłopoty...
Opis na stronach pld.

--
Andrzej Zawadzki