[AC-PPC] PLD i MacOS w jednym stali domu

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Wto, 15 Lut 2005, 23:29:00 CET

Właśnie próbuję zainstalować PLD na moim PowerMac-u 9500/180MP. Stawiam go
na osobnym dysku fizycznym. Na drugim jest MacOS 9.1. Wiem, że linux
zadziała, bo zainstalowałem Debiana dla testu i chodzi - co prawda tylko na
jednym procku (kernel smp 2.4.18 z debiana twierdzi, że nie może użyć
procesora 1 przy wchodzeniu w tryb SMP). Może nasz kernel poradzi. Póki co,
mam problem drobny z instalacją kernela w chroocie (ściągnąłem
pld-ac-ppc.tar.bz2, rozpakowałem - mam chroota), bo przy "chroot /mnt"
debian twierdzi, że "kernel too old". Ale z tym sobie poradzę, najwyżej "na
okrętkę".

Mam inny problem zaobserwowany przy debianie, ale boję się, że tak samo
będzie na PLD. W tej chwili wygląda to tak, że na pierwszym dysku na
magistrali SCSI (/dev/sda) mam linuksa, a na drugim (/dev/sdb) jest MacOS.
Zainstalowany quik. Ale mimo tego komputer startuje z drugiego dysku, z
MacOS-a. Jedynym sposobem jest użycie BootX-a (co, owszem, pomaga).

Czy ktoś wie, jak zrobić, żeby komputer startował z pierwszego dysku? Pewnie
gdybym wyjął drugi dysk to by wystartował, ale nie o to chodzi. Chciałbym
mieć wybór systemu, tak jak w LILO. Patrzyłem w dokumentację do quik-a, ale
nie znalazłem w nim opcji bootowania czegoś innego niż linux (jak other=...
w lilo). Wie ktoś co z tym fantem zrobić?
--
Łukasz Maśko                                          ICQ: 146553537    _o)
Lukasz.Masko(at)ipipan.waw.pl                          GG:   2441498    /\\