[AC-PPC] PLD i MacOS w jednym stali domu

The Undefined undefine w aramin.net
Śro, 16 Lut 2005, 01:51:55 CET

On Tue, Feb 15, 2005 at 11:29:00PM +0100, Łukasz Maśko wrote:
> Właśnie próbuję zainstalować PLD na moim PowerMac-u 9500/180MP. Stawiam go
mniam!

> mam problem drobny z instalacją kernela w chroocie (ściągnąłem
> pld-ac-ppc.tar.bz2, rozpakowałem - mam chroota), bo przy "chroot /mnt"
> debian twierdzi, że "kernel too old". Ale z tym sobie poradzę, najwyżej "na
> okrętkę".
coz..
ja radzilem sobie tylko na okretke ;)
tylko juz nie pamietam jak :/

> Mam inny problem zaobserwowany przy debianie, ale boję się, że tak samo
> będzie na PLD. W tej chwili wygląda to tak, że na pierwszym dysku na
> magistrali SCSI (/dev/sda) mam linuksa, a na drugim (/dev/sdb) jest MacOS.
> Zainstalowany quik. Ale mimo tego komputer startuje z drugiego dysku, z
> MacOS-a. Jedynym sposobem jest użycie BootX-a (co, owszem, pomaga).
>
> Czy ktoś wie, jak zrobić, żeby komputer startował z pierwszego dysku? Pewnie
zmienic w ustawieniach. kurcze.. byl to taki smieszny maly programik
gdzie ustawiales zmienne ogolnosystemowe z promu - tam podawales co ma
bootowac.
Jak Ci bardzo zalezy poszukam swoich starych .history jak to robilem..
pamietam ze ustawilem sobie skrypcik shella by po zabootowaniu z
bootkietki debiana na szybko zmienić bootowanie na quika.

> gdybym wyjął drugi dysk to by wystartował, ale nie o to chodzi. Chciałbym
> mieć wybór systemu, tak jak w LILO. Patrzyłem w dokumentację do quik-a, ale
> nie znalazłem w nim opcji bootowania czegoś innego niż linux (jak other=...
> w lilo). Wie ktoś co z tym fantem zrobić?
a tutaj zła wiadomość..
(chyba że coś sie zmieniło od czasu jak się bawiłem)
w oldworldach do bootowania służy quik, który.. się uruchamia przez
zainicjalizowaniem klawiatury/monitora. Więc o jakimkolwiek wyborze z
jego poziomu możesz po prostu zapomnieć. Umie on zabootować jedno jajko
i.. kropka.  Bootowania macosa od niego raczej nie oczekuj...
Więc - raczej musisz zostać na BootX.
Ew pobawić się miiboot(czy jakoś tak) - może nim się da coś osiągnąć...

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała