PLD nie chce wystartowac

The Undefined undefine w aramin.net
Czw, 17 Lut 2005, 14:37:23 CET

On Wed, Feb 16, 2005 at 11:09:09PM +0100, Paweł Nawrocki wrote:

> weryfikacje pakietow robilem po chroot /mnt/hda4
w tym momencie mogłeś już uruchomić jakąś skompromitowaną binarkę ;) np
rpm, shella...

> na dzialacym linuksie nie mam rpma  bo to Slackware.
najprościej - uruchom system z rescuecd.
i bez żadnego uruchamiania programow z wnętrza popsutego chroota zacznij
go weryfikować. Na początek bym zaczął od glibc,rpm-a, shella i basha (rpm
--root=/katalog_z_popsutym systemem -V glibc rpm bash pdksh). Jeżeli
pokaże jakiekolwiek błędy - ściągasz poprawną binarkę i
przeinstalowujesz(rpm --root=/katalog_z_popsutym_systemem -Uhv
glibc-2.3.4-....i686.rpm itepe).
Czynność powtarzasz aż rpm -Va --root=/katalog... nie będzie pokazywało żadnych
zepsutych binarek ani bibliotek.
Potem - sprawdzasz co ktoś jeszcze mógł namieszać - czyli sprawdzasz czy
w /bin, /usr/bin, /lib itepe nie ma jakiś plików nie należących do bazy
rpm-a.
troszkę ręczna dłubanina, ale.. po włamaniu najskuteczniejsza ;)
Dla pewności mógłbyś jeszcze zweryfikować wszystko, ale korzystając z
"pewnej" bazy pakietów, z backupu, ale.. pewnie go nie masz ;)

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała