OO2 QuickStart

Maciej Krzyżanowski maciek w hsm.net.pl
Czw, 20 Kwi 2006, 19:55:42 CEST

Dnia czwartek, 20 kwietnia 2006 18:40, Wojciech Kaczmarek napisał:

> Pytanie sprowadza się do tego, czy zmiana np. 15 cyfry w wierszu
>
> =liczbazpietnastucyfr
>
> kom 1
> kom 2
> kom 3
> kom 4
> kom n
> suma
>
> spowoduje zmianę sumy?

Tak, ale tylko dla 15 cyfr. Jak na sile wpisze 16 cyfr w pierwszej komorce to
juz tak fajnie nie bedzie bo i tak strace na dokladnosci (liczba zostanie
zaokraglona do 15 cyfr znaczacych)

Zeby rozwiac watpliwosci opisze jak eksperymentowalem:

=123456789012345
=1
=2
=3
=4
=5
=6
=7
=8
=9
suma

Zamiast slowa suma zrobilem oczywiscie sumowanie.
Zarowno zmiana ostatniej piatki w pierwszym wierszu, jak i dowolnej z liczb w
komorkach nizej spowodowala poprawne policzenie sumy.

No i oczywiscie jesli w komorkach nizej, tam gdzie u mnie sa male liczby
wstawimy taka liczbe, ktora po zsumowaniu z ta pierwsza da wynik, ktory
wymagalby uzycia 16 cyfr znaczacych to wtedy oczywiscie w wynik bedzie
niedokładny, a co za tym idzie przy zmianie ostatniej cyfry nie bedziemy
widzieli zmian.

PS. Sprawdzilem wlasnie i Excel zachowuje sie dokladnie tak samo (ciagle dla
15 cyfr znaczacych, dla 16 juz oczywscie oklamuje - troche inaczej niz OO nie
zaokragla lecz obcina koniec).

Chyba sie troche NTG zrobilo, ale mam nadzieje ze wszystko jasno napisalem :)

Maciej Krzyżanowski
maciek w hsm.net.pl