RAID-zik

Jerzy jwjurek w poczta.gazeta.pl
Pią, 17 Lut 2006, 09:24:49 CET

> I tu już coś nie tak. System w ogóle nie powinien zareagować, ew. może
> przekazać użytkownikowi informację od kontrolera że jeden dysk padł i
> system
> jest przerzucany na hotspare...
> Kontroler powinien od razu rozpocząć rebuild na dodatkowym dysku.
>
> Rozumiem że cały kontroler widzisz w systemie jako jeden dysk SCSI?

?? Sprecyzuje
- 4 dyski widzę  w opcji Siew configuracji kontrolera 3 zbudowane w dysk
logiczny RAID5 i jeden HOT SPARE
- w systemie 3 dyski a. 4,2GB w RAID5 widzę jako partycje logiczna 8,4GB , 4
dysku Hot Spare nie widzę

Po wyjęciu dysku z macierzy :

- 3 dyski widzę pod interfejsem kontrolera 2 jako składniki macierzy trzeci w
stanie REBUILD ale kontroler piszczy

A może ja jestem zbyt napalony i trzeba po prostu poczekać ze 20 min aby
przebudował i sobie wtedy odpuści piszczenie.

Może ktoś pamięta ten kontroler z czasów swojej młodości . On piszczy podczas
wykonywania REBUILD na dysk Hot Spare.

A jeśli tak to ile to może trwać w przypadku HDD 4,2GB składowych macierzy. b
mnie nerwuje.

> Swoją drogą - nie wiem czy nie lepiej Ci będzie postawić softraid na
> porządnych nowoczesnych dyskach :)

1) myśle ze jednak rozwiązanie sprzętowe (szczegółnie jak juz mam kontroler)
jest lepsze bo nie zajmuje czasu procesora systemu. Zresztą nie mam
doświadczeń z Raidem programowym wiec nie dyskutuje.
2)z nowoczesnymi dyskami jest ta historia ze w tej branży nowy sprzęt jest
bajońsko drogi czego juz w żadnej mierze nie da się powiedzieć o troszkę
starszym. W tej klasie sprzętu komputerowego granica cenowa między nowym a
starym(ale sprawnym) to przepaść.

--
"Pan Bóg jest nieograniczenie miłosierny
 a polityk polski na ogół niemiłosiernie ograniczony".