RAID-zik

Jerzy jwjurek w poczta.gazeta.pl
Pią, 17 Lut 2006, 09:52:27 CET

> No właśnie o to mi chodziło - system (PLD) widzi jedno urządzenie, prawda?

Dokładnie- jeden piękny dysk logiczny

> Hmm - z tego co pisałeś, system staje... Znaczy zawiesza się? Bo jeśli
> tak,
> to znaczy że coś jest źle.

Cholerka, tu klne na siebie, przewrotnośc słowa albo brak precyzji w uzywaniu
określeń.
Stoi- miałem na mysli odwrotnośc systemowego padu na pysk czyli  działa.
Sorrki za nieporozumienie.

> A czy jak on piszczy to już coś robi na tym hotspare? Bo powinien
> natychmiast zacząć rebuild...

Widzisz pare zdań a juz mi sie rozjaśniło w głowie. Musze to potestować bo z
ta sygnalizacja co on robi ten kontroler to właśnie jest ból. Nie mam do
niego dokumentacji. Może on  piszczy i odbudowuje tylko  ja nie mam
cierpliwości poczekać. Bo jak rebotne i wejde w konfiguracje kontrolera to
Dysk który wcześniej był jako HotSpare jest pokazywany jako REBUILD
Wg. mnie kontroler  powinien to jakos jaśniej dac do zrozumienia  no ale moze
on juz tak ma . No i trwa to i trwa. Ale przeciez nie ma  przerwy w pracy
systemu wiec....... . Dam mu troszke czasu i sie zobaczy. Tylko ile ??

> No właśnie sprawa w tym, że gdy np. zbudujesz sobie macierz Raid10 z 4
> dysków SATA, to dla procesora jest to całkowicie przezroczyste - a w
> dodatku
> potrafi dać znaczący przyrost prędkości, bo w skrajnych przypadkach plik
> będziesz miał czytany z przeplotem równocześnie z 4 dysków...
>
> Do tego softraid daje bardzo duże możliwości manewru - np. partycję
> startową
> (/) robisz na raid1 z 4 partycji, partycję /home na raid10, /tmp na
> raid0...

no myśle sobie ze nic nie szkodzi spróbować kiedyś z programowym ale jesli
chodzi o konfiguracje to ten stary kontroler takze daje do wyboru RAID  0, 1,
5

> Ale jeśli kupisz sobie kontroler SATA + 4 dyski SATA, to cena będzie
> całkiem
> rozsądna, a wydajnością zostawi to co masz - daaaaleko w tyle...

Ale sprzęt SCSI z starszej pólki w odwrotności do nowego ma bajońsko niskie
ceny i raczej przypomina to wyprzedaz garazową a nie  normalny handel jak to
jest z SATA.
O wydajności (porównaniu wydajności) nic nie moge powiedzieć.

Natomiast ma takze znaczenie jak sie juz zdążyłem przekonać dostepność i
łatwość instalacji i stabilność . Po prostu w razie rozsypki sprzetu nie ma
możliwości pozyczenia podzespoów SCSI u sąsiada.
To jakies tam swoje znaczenie ma choć nie decydujące. Sprzęt (w tych cenach)
mozna mieć w  serverowni zdublowany. Tylko trzeba dokładnie wiedzieć jak sie
nim posługiwać.

Zreszta po to testuje i sie tym bawie.

Pozdrawiam

Jurek

--
"Pan Bóg jest nieograniczenie miłosierny
 a polityk polski na ogół niemiłosiernie ograniczony".