dosemu

panta_rei panta_rei w grota.int.pl
Pią, 24 Lut 2006, 11:29:57 CET

Dnia piątek, 24 lutego 2006 00:36, Kai napisał:
> A jakiego kernela używasz?

kernel-grsecurity-2.6.14.6-5

> Całkiem niedawno próbowałem przejść na kilku serwerach z 2.4 na 2.6 i
> okazało się, że program księgowy w dosemu na 2.6 działa fatalnie.
> Właśnie ze względu na bardzo wolne działanie musiałem się wycofać z
> nowego kernela. Objaw można zniwelować dając w konfiguracji dosemu
> nieco więcej mocy procesora dla dosemu. Niestety powoduje to efekt
> uboczny taki, że jedna sesja dosemu "pożera" na stałe około 30/40%
> procesora. Przy odpaleniu więcej niż 5 sesji obciążenie systemu robi
> się krytyczne.

Nie sprawdzałem jak to wygląda u mnie, dzis sprawdzę. Wydaje mi się, że
żadnego zapychania procka nie ma, komputer po kilku godzinkach pracuje
stabilnie i szybko.

> Na kernelu 2.4 na tej samej maszynie może pracować
> bezproblemowo (szybko!) kilkanaście standardowo skonfigurowanych
> sesji dosemu, z których żadna nie zajmuje więcej mocy procesora, niż
> akurat jest jej potrzebne do wykonywania konkretnych zadań.
> Jeśli przy okazji ktoś potrafiłby pomóc rozwiązać problem to byłoby
> super :)

Niedawno był tu opisywany problem z wywalaniem maszyny przez dosemu,
konkluzja była taka, że jakieś łaty z PLD są temu winne, jeśli na 2.4,
jak mówisz, jest lepiej to też sprawdze dziś przy instalacji kolejnej
stacji :)

Pozdrawiam!
--
 Sławomir Frąc- Braniewo    LRU #271189    *Polska Grupa Freesco*
 http://foto.sztrandek.int.pl	       jid:panta_rei(at)jabber.org