PPPoE bez rp-pppoe

Sob, 25 Lut 2006, 23:17:36 CET

On Saturday 25 February 2006 20:14, Wieslaw Kierbedz wrote:

> Czyli wyłącz topposting ;).
> A dalej.
> Do funkcji start w /etc/rc.d/init.d/network, na samym końcu dopisałem
> odwołanie do skryptu.
> Ten skrypt, to przerobiony adsl-start z rp-pppoe.
> Przeróbki polegają na:
> 1) Zapętleniu próby połączenia do N razy podanych jako parametr.
> 2) Wywołaniu dodatkowego skryptu ustawiającego iptables. Wywołanie
> następuje tylko w momencie powodzenia (działającego interfejsu
> zewnętrznego).
> 3) Sprawdzaniu "samego siebie", tj. nie dublowaniu skryptu (dzięki temu
> [...]

Metoda przypomina klejenie na ślinę. adsl-costam powinny wylecieć z pldowych
pakietów rp-pppoe.

Bez pakietu rp-pppoe to nie wiem jakim sposobem autor wątku chce uskutecznić
połączenia pppoe.

Tak czy owak fragment skryptu obsługującego ifcfg-ppp0:
if [ -n "${PPPOE_DEV}" ]; then
if is_yes "${PPPOE_KERNEL}"; then
modprobe -s -k pppoe
MODEMMODE="plugin rp-pppoe.so"
MODEMPORT="${PPPOE_DEV}"
else
MODEMMODE="pty"
MODEMPORT="pppoe -I ${PPPOE_DEV} ${PPPOE_OPT}"
fi

--
Arkadiusz Miśkiewicz                    PLD/Linux Team
http://www.t17.ds.pwr.wroc.pl/~misiek/  http://ftp.pld-linux.org/