Wireless na PCMCIA

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Wto, 11 Lip 2006, 09:52:41 CEST

Dnia poniedziałek, 10 lipca 2006 22:13, Pawel Koska napisał:
> [...]
> dokupić do niego jakąś kartę bezprzewodową.
>
> Problem jest w tym że nie mam żadnego doświadczenia w tym temacie i
> właśnie proszę was o pomoc.
>
> Chciałbym jakąś kartę która będzie bezproblemowo działać na PLD, do tego
> dobrze by było by obsługiwała 802.11a+g, bo chyba będę miał routerek
> który na 5Ghz będzie działać (Linksys).
>
> Myślałem by kupić jakąś kartę Linksysa, ale nie znalazłem informacji by
> ona dobrze działała pod PLD, widziałem coś z ndiswrapper, ale czy do
> dobrze działa? Nie ma z tym żadnych problemów?

W sumie zależy od karty i od sterownika windzianego, którego będziesz w
takim przypadku używał. Jakby nie patrzeć, jest to metoda "lewa ręka, prawe
ucho", czyli lepiej unikać chyba, że nie ma wyjścia.

> A jakieś inne sieciówki które posiadają sterowniki pod linuksa??

Ja mogę polecić jedynie Intel Wireless/PRO 2200BG - bo to mam i używam
bezproblemowo w laptopie z chipsetem SiS, chociaż Intel wspomaga tą kartę
jedynie na swoich cipsetach Centrino (karta jest MiniPCI, więc siedzi w
środku laptopa i nie blokuje mi slotu PCMCIA). Co do innych kart to niech
inni się wypowiadają.
Registered Linux User #61028           JID: paranoid w jabber.aster.pl   _\_V