z kategorii pytań dla newbie: program do statystyk systemowych

Arkadiusz Rdest weed w punkt.pl
Wto, 25 Lip 2006, 23:18:37 CEST

Lukasz B wrote:
> Witam,
>
> prosze grupowiczow o podzielenie sie doswiadczeniami
> co do programow zbierajacych statystyki systemowe
> (obciazenie, wolne miejsce, transfery...)

sar i iostat z pakietu sysinfo
+ rrdtool (do zbierania i rysowania)
+ net-snmp (jesli chcesz wystawiac dane i generowac rysnuneczki na
osobnej maszynce)

tylko niestety trzeba to wszystko samemu "oskryptowac", ale lepszych
statow nie da ci zaden gotowy program.

> do tej pory uzywalem lstat, ale zaczyna mi brakowac kilku fjuczerow,
> poza tym jak widze chyba zaprzestano jego rozwoju.

od zawsze wygladal topornie i mial za mala "rozdzielczosc" wykresow
nie spodobal mi sie od pierwszego kontaktu.

> Dzieki za wszelkie informacje.

inne tez niestety byly za malo konfigurowalne, albo "przebajerzone"
albo niedostosowane do moich wymagan.

--
  -[  net and sys admin  ]-[ Learn the facts and make up your own ]-
  -[ a.rdest()infomex()pl]-[ damn mind. That's why you have one.  ]-