kernel smp

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Czw, 15 Cze 2006, 10:40:39 CEST

Dnia czwartek, 15 czerwca 2006 10:20, Grzegorz Sójka napisał:
> Moje zdanie jest takie: Jeżeli coś doje się używać z pełną
> funkcjonalnością jako moduł to skandalem jest wkompilowywanie tego "na
> sztywno" Więc pytanie moim zdaniem jest takie: czy skompilowanie vesafb
> jako moduł ogranicza możliwości. Jeśli tak to musimy to jakoś przeboleć
> (mówię o tych którym to nie jest potrzebne). Jeśli nie to należy to czym
> prędzej wywalić. Jak na razie nikt ze współlistowiczów nie napisał
> niczego co by świadczyło o tym, że jest jakaś różnica. Tak więc póki co
> moim zdaniem wywalić to!

Idea jest taka, że możesz to sobie wyłączyć (co, zdaje się, również wyrzuci
tą funkcjonalność z pamięci, przez co kernel nie będzie zajmować więcej
miejsca niż to konieczne). Dlaczego tak jest jak jest - zapewne np. dla
bootsplash-a, bo o to przez jakiś czas część userów się dopytywała (popatrz
w archiwum). Pytania zawsze można skierować bezpośrednio do developera,
który tak zdecydował. Wyciąg z changeloga kernela:

Revision 1.441.2.1507  2006/04/23 12:13:05  adamg
- dropped vesafb-tng bcond - vesafb-tng can be disabled with
  'video=vesafb:off' kernel parameter (and other modules will work then)

Poza tym pewnie nie zauważyłeś, ale w kernelu na stałe jest wkompilowywanych
teraz kilka rzeczy, które do tej pory były włączane przełącznikami przy
kompilacji (np. preemptive, vserver) tudzież też mogą być kompilowane jako
moduły (swsusp2), ale wtedy rodzą się problemy np. z initrd (pewnie dlatego
też vesafbtng jest na stałe). Dlaczego o te ficzery jakoś nikt nie ma
pretensji? Tak tylko retorycznie pytam.
Registered Linux User #61028           JID: paranoid w jabber.aster.pl   _\_V