serwer czasu

Michał Panasiewicz wolvverine w tarchomin.pl
Czw, 25 Maj 2006, 01:24:02 CEST

Dnia 24-05-2006, śro o godzinie 11:47 +0200, Przemysław Backiel
napisał(a):

> odpalilem ten ntp w www.ntp.org
> pytanie mam w związku z tym :)
> jak sprawdzic czy działa poprawnie?
>
> w sumie do konfigu dodałem dwa serwery czasu (btw. jakie serwery ntp,
> oprocz tasku, Wy uzywacie?)
>
> gdy zrobilem z tej maszyny ntptrace to mam tak:
> localhost: stratum 1, offset 0.000000, root distance 0.000000, refid 'INIT'
>
> w dokumentacji nie widze za bardzo nic, co jest potrzebne aby uruchomic
> minimalnie ntp do synchronizacji czasu (Tzn, nic poza dodaniem zrodel czasu)
# cat /etc/ntp/ntp.conf | grep -v ^# | grep -v ^$

statsdir /var/log/ntpstats/
statistics loopstats peerstats clockstats
filegen loopstats file loopstats type day enable
filegen peerstats file peerstats type day enable
filegen clockstats file clockstats type day enable
server smtp.certum.pl prefer
server  127.127.1.0
fudge   127.127.1.0 stratum 0
driftfile /etc/ntp/drift  <------ IMHO nalezało by to poprawic
na /var/lib/ntp/drift aby było zgodnie z FHS
disable auth

polecam dodac cos takiego w cronie:

# cat /etc/cron.weekly/sync_sysclock_to_hwclock
hwclock --localtime --systohc

co spowoduje ze zegar hardware-owy co pewien czas bedzie synchronizowany
z software-owym (tak jak w konfiguracji rdate)

--
Michał Panasiewicz - jabber: wolvverine [ at ] chrome [ dot ] pl  || e-mail: wolvverine [ at ] tlen [ dot ] pl , wolvverine [ at ] pld-linux [ dot ] org
http://www.linkomp.pl - Linkomp - Usługi informatyczne dla firm - biuro [ at ] linkomp [ dot ] pl