Problem kernel SMP

Rafał Cygnarowski zswi w pers.pl
Pon, 20 Lis 2006, 22:34:30 CET

Dnia sobota, 18 listopada 2006 20:02, Łukasz Zając napisał:
> Nieregularnie wiesza sie system 2.0 PLD Linux w odstępach od
> kilkunastu minut do kilku godzin. Aktualnie zainstalowany kernel
> 2.6.16.32-1smp ale problem występował również w wersji 2.6.16.29-3smp.
> Natomiast kernel 2.6.16.23-1smp działał bardzo dobrze.
> Na konsoli brak jakichkolwiek komunikatów. Sprzęt to ABIT BP6 z dwoma
> Celeronami (Mendocino) 433MHZ; dysk podpięty pod kontroler HPT366.

Miałem dokładnie tą płytę przez ładnych kilka lat jako serwerek na PLD. Bardzo
rzadko któryś kernel był w stanie z nią poprawnie współpracować. Nie pomagały
updaty oficjalne i nieoficjalne BIOSów, czary i inne obrzędy również. Nie
pomagają tutaj zmiany ustawień w kolejności dysków, podpinanie pod HPT lub
ten drugi kontroler... po prostu cuda wianki. Kiedyś na jednym kernelu
(bodajże 2.4.19-2.8 (mogę się mylić)) uptime ponad roczny - bałem się robić
updaty kernela i jak się okazało słusznie. Kolejny updated i musiałem wrócić
do poprzedniego kernela. W końcu pozbyłem się tej nieszczęsnej płyty - tzn.
przeniosłem ją do innego komputera i zainstalowałem w niej kontroler dysków
3ware i służła mi wyśmienicie do momentu spalenia się :/ Co istotne to to, że
korzystałem wyłącznie z zew. kontrolerów: 3ware 7600-2 na dyski w mirrorze i
jakiś prosty adapteca do cd-romu scsi. Problemy z wieszaniem skończyły się i
działał poprawnie dowolny kernel.

Podsumowując: jeśli to możliwe zainstaluj tam jakiś dobry kontroler i nie
korzystaj z tych co są na płycie - te które są oryginalnie nie nadają się do
użytyku...

Pozdrawiam,
--
Rafał Cygnarowski