Tuner TV Hauppauge PVR-150MCE

Marek Guevara Braun marek.guevara w atm.com.pl
Pon, 19 Lut 2007, 22:30:12 CET

Paweł Brzoza wrote:
> Witam, rozglądam się za kupnem tunera tv, mając głównie na względzie
> wsparcie pod pingwina. Ten takowe posiada (http://ivtvdriver.org)
> no i ma sprzętową kompresję MPEG-2. Zatem mam do Was pytanie, czy
> ktoś tę kartę posiada i czy nie ma problemu z funcjonowaniem pod PLD ?

Karty Hauppauge nie mam. Mam za to Leadtek WinFast PVR2000 i po wielu
bojach udało mi się ją doprowadzić do stanu używalności ze sterownikami
z linii cx88. Aby działał enkoder MPEG-2 potrzebne jest załadowanie
firmware (trzeba zbudować pakiet blackbird-firmware z opcją --with
license_agreement), który nawiasem mówiąc pochodzi od Hauppauge ze
sterowników do PVR150 lub 250. Stąd podejrzewam że karty oparte są na
tym samym/podobnym chipsecie.

Standardowym problemem, który miałem z PVR 2000 był źle obsługiwany
dźwięk w TV (w radiu był, w TV nie) - wymagało to łatania cx88-tvaudio.
Dopiero od 2.6.19/20 dźwięk działa "out of the box".

Przy karcie TV warto sprawdzić jeszcze stan obsługi pilota -> lirc?.

Pozdrawiam,
Marek

PS. Pomimo że karta posiada sprzętowy enkoder MPEG-2 to moja maszyna
(stary celeron 1.4GHz) jest prawdopodobnie za wolna i dla bezpośredniego
zrzucania /dev/video1 -> dysk/ekran co jakiś czas mam dziury/kwadraty.
Odtwarzanie "analogowe" w tvtime działa za to dobrze.